Fax: 054-260-1149
1. 관련
o 교육부 대학학사제도과-793(2020.1.30.) “ 신종 코로나바이러스 관련 대학 추가 조치사항 안내”
o 교육부 [신종 코로나바이러스 감염증] 대응을 위한 대학 지원 대책(2020. 2. 5)
o 제52차 교무회의(2020. 2. 6)
2. 개강 및 수업 관련 안내
o 수업 : 3월 2일 정상 개강
- 수업진행방법 : 개강 2주차까지 온라인으로만 수업 진행(이후 정상수업 진행예정)
* 온라인 수업 관련 공지 : 추후 공지 예정
- 확진자나 증상이 있는 학생은 진단서 또는 진료확인서 제출로 2주간 공인출석 인정 가능
3. 수강정정
o 수강대기시스템 : 정원초과된 과목에 대해 수강신청시 온라인 대기신청시스템을 활용하여 수강 승인 처리
o 수강추가신청서(paper) : 3. 6(금) ~ 3. 13(금)까지 메일 접수 예정
(개강 2주간은 학생이 학교에 올 수 없는 상황으로 교수님께 메일로 수강 승인회신 받아 교무팀 접수 메일(paper@handong.edu)로 접수
후 수강신청처리)
o 수강철회(hisnet) : 3. 14(토) ~ 3. 16(월) 모든 수강정정 마감
o 폐강심의 : 3. 4(수) 14시 기준으로 진행
4. 문의 - 수업 및 수강 관련 : 교무팀(054-260-1075), 대학원 교학팀(054-260-1207)
1. About
a. Ministry of Education, University Undergraduate System - 793 (2020.1.30) “Information Regarding Additional University Measures
for New Coronavirus”
b. Ministry of Education, [New Infectious Coronavirus] Supporting University Measures for Response against Coronavirus (2020.2.5)
c. 52nd Faculty Meeting(2020. 2. 6)
2. Information Regarding the Start of the Semester & Courses
a. Courses: Will start normally on March 2nd
- Method of Course Progression: Online lectures until the 2nd week of the semester
(Courses will proceed normally after the 2nd week of the semester)
* Information regarding online lectures: To be announced
- Students who have been confirmed with the virus or is symptomatic may received excused absences for the initial 2-week period
of the semester upon submission of a doctor’s note and/or medical certificate.
3. Course Modification
a. Course Wait-List System: Registration for courses that have already been filled to capacity must take place through the online wait-
list system.
b. Paper-based Course Registration: Register via email from 3.6 (Fri) ~ 3.13(Fri)
(Given that students will not be on-campus during the first two weeks of the semester, students must receive course registration
confirmation from relevant professors via email and submit said conformational emails(paper@handong.edu) to Academic Affairs for
course registration)
c. HisNet: 3.14 (Sat) ~ 3.16 (Mon) End of all course modifications
d. Course Cancellation: Courses to be cancelled shall be determined based on the results of 3.4 (Wed) 14:00
4. Inquiries : Courses & Registration: Academic Affairs Team (054-260-1075), Graduate School Office (054-260-1207)